top of page
בלוג האוכל של נאוה בן אהרון

עוגת מוס מוקצפת – לפסח


עוגת מוס מוקצפת טעימה, קלילה, אווירירת, קלאסית לקינוח סדר הפסח
עוגת מוס מוקצפת טעימה, קלילה, אווירירת, קלאסית לקינוח סדר הפסח

קצת אחרי השחרור מהצבא החלטתי שאני רוצה להתחיל לאסוף מתכונים. כן, החיידק התחיל כבר אז..

קניתי לי ספרייה קטנה עם קלסרונים קטנים (ראו מטה) והתחלתי למלא אותם. מהר מאוד עברתי לקלסרים גדולים, צילמתי מעיתונים, החלפתי מתכונים עם חברות וחברים, עמיתים לעבודה, בני משפחה. לא לשכוח, התקופה הייתה טרום האינטרנט J

בזמן האחרון מצאתי את עצמי בשבתות בבוקר, עם הקפה הראשון מדפדפת בקלסרונים, בוחרת מתכון ואופה או מבשלת אותו. לפני כחודש הגעתי בקלסרון ל "עוגה מוקצפת (דודה דינה)" . זוהי עוגת מרנג עם מוס שאת המתכון שלה קיבלתי מהדודה הבשלנית שלי, הכנתי אותה באירועים חגיגיים אין ספור פעמים ומתי שהוא הפסקתי. התקשרתי לדודה שלי והסתבר שגם היא לא הכינה אותה הרבה שנים. שבוע אח"כ שחזרתי אותה לארוחת יום הולדת של האחיין שלי והעוגה נחלה הצלחה גדולה.

היות והעוגה היא נטולת קמח, היא קלאסית לפסח. העוגה טעימה ! קלילה, אוורירית, לא רק קלאסית לפסח אלא גם לערב החג. את העוגה אפשר להכין יום לפני בשלבים, זה מוריד מלחץ ההכנות ביום החג עצמו.

המתכון הוא לתבנית תנור גדולה, קלאסית לארוחות חג מרובות משתתפים. העוגה מרהיבה, טעימה וקלה. מצוינת לקינוח מתוק קליל לאחר ארוחה כבדה.

המתכון הוא לתבנית תנור גדולה אבל לחלוטין אפשר להסתפק בתבנית זכוכית מלבנית או אובלית ואז פשוט לחלק לשניים את כל מצרכי העוגה.





מצרכים:

למרנג:

8 ביצים

1.5 כוס סוכר

למוס השוקולד:

3/4 כוס סוכר

200 גר' שוקולד מריר

100 גר' שוקולד חלב

1 מרגרינה בלי מלח (בלו בנד צהובה)

1 כפית נס קפה

לקצפת הוניל:

1 שמנת מתוקה

1 כוס חלב

1 אינסטנט פודינג וניל

לקישוט השוקולד:

50 גר' שוקולד

1/2 שמנת מתוקה



אופן ההכנה:


1. מרנג:

1. להפריד 4 ביצים, במיקסר להקציף 4 חלבונים כדקה ואז להוסיף 1.5 כוס סוכר. להקציף היטב עד שהקצף יציב.

2. להעביר את הקצף לתבנית תנור גדולה משומנת וליישר את התערובת בתבנית. לאפות בתנור ב- 140 מעלות כשעה עד שהמרנג מקבל צבע ורוד בהיר.

2. מוס שוקולד:

3. בקלחת להכניס שוקולד מריר וחלב, מרגרינה וכפית נס קפה, לבשל על אש קטנה עד להמסה. כשמתקרר, להוסיף את ארבעת החלמונים (שהפרדנו במרנג) ולערבב היטב

4. להקציף עוד 4 חלבונים עם 3/4 כוס סוכר היטב. להקטין את מהירות המיקסר ולהוסיף בזרימה איטית את תערובת השוקולד. זהו מוס השוקולד.

5. להעביר את המוס למקרר לכחצי שעה – שעה .

6. כשהמרנג האפוי התקרר, למרוח את המוס על המרנג ולהעביר לקירור.

3. קצפת וניל:

7. להקציף שמנת מתוקה, חלב ואינסטנט פודינג וניל היטב.

8. להוציא את העוגה מהתנור. עכשיו נקשט את העוגה בעזרת שקית זילוף ופיית זילוף משוננת בצורת כוכב. מעבירים קצפת לשקית זילוף ומתחילים לקשט את העוגה בשושנים . אני ממלאה את כל פני העוגה בשושנים בשורות, כמות הקצפת מתאימה לכך.


9. העוגה מוכנה ! אבל כאן אפשר להוסיף עוד קישוט קטן שמוסיף גם במראה וגם בטעם.

10. להמיס בקלחת קטנה שוקולד וקצפת, לערבב היטב ולקרר כמה דקות. בעזרת סכין לזלף "פסי שוקולד" על העוגה. ראו בתמונות . קישוט השוקולד המריר שובר את מתיקות העוגה ומוסיף המון.


נותרו לנו ארבעה חלמונים, מה עושים ? אם אלו היו ארבעה חלבונים הייתי מוסיפה קוקוס ומכינה קציפות קוקוס מרוקאיות ... אבל – יש חלמונים. זה הזמן להוסיף אותן לאומלט או לסתם חביתה בארוחת הערב..


הערות:

· השתמשו בשקית זילוף חד פעמי . זה כמעט בלתי אפשרי לנקות שקית זילוף רב פעמית. תמיד נשאר שומן קרוב לאזור הפייה. שקית זילוף חד פעמי היא זולה וכיף לזרוק אותה ..

· אם אין צורך בעוגה גדולה, חלקו את כמות החומרים לחצי ואפו בתבנית זכוכית מלבנית או אובלית.




344 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page